W kilku artykułach przedstawiliśmy sprawę pani Agnieszki, która od banku chciała odkupić swoją nieruchomość.
Przypomnienie artykułów:
– „Czytelniczka czuje się zwodzona przez VeloBank”
– „W trosce o dobro postępowania oraz czytelniczki”. Powracamy do sprawy z udziałem VeloBanku
W ostatnim artykule:
– Nowa odsłona z udziałem poGetinowskiego VeloBanku. Budynek mieszkalny bez pozwolenia na użytkowanie?
podaliśmy, że najprawdopodobniej budynek mieszkalny nie ma pozwolenia na użytkowanie zgodnie z prawem budowlanym.
Sprawa przypadkowa wydała się, gdyż bank finansujący odkup nieruchomości poprosił o pozwolenie na użytkowanie.
_______
Zadaliśmy bankowi trzy pytania, na które do dzisiaj nie otrzymaliśmy odpowiedzi:
– Czy budynek mieszkalny ma pozwolenie na użytkowanie?
– Jeśli tak, to od kiedy?
– Jeśli nie, to dlaczego, i czy bank był pouczony lub ukarany przez nadzór budowlany?
_______
O pozwolenie na użytkowanie miała zapytać bank także czytelniczka. Jak nam przekazała, 19 sierpnia wysłała do banku pismo „z prośbą o przesłanie dokumentu potwierdzającego odbiór nieruchomości do użytku”. Tego samego dnia wysłała do VeloBanku oświadczenia banków, w których starała się o kredyt na zakup (odkup) nieruchomości.
PoGetinowki bank jednak nagle zamilkł, dlatego pani Agnieszka 26 sierpnia wysłała do dyrekcji banku „wniosek o przyspieszenie wydania dokumentów dotyczących zbycia nieruchomości”.
Jak twierdzi, do 6 września nie otrzymała z banku żadnej odpowiedzi, dlatego 7 września podpisała umowę przedwstępną na zakup innej nieruchomości.
Obecnie mieszka u kogoś kątem, bo przypomnijmy – warunkiem finalizacji odkupu nieruchomości od Velobanku miało być… wcześniejsze jej opuszczenie.
Dłużej nie mogła czekać, gdyż w końcu zamieszkałaby chyba na ulicy.
Jest to więc przedostatnia odsłona z udziałem tego banku. Ostatnią ma być odszkodowanie, o które wkrótce czytelniczka ma wystąpić.
cdn.
Jan Wels
Ludwika Stas
foto: Pixabay
>>>>>>>>>>>>>>
Oto kilka cytatów z Kodeksu etyki VeloBanku:
– chcemy budować wysokie standardy etyczne i zawodowe
– postępujemy zgodnie z przepisami prawa
– działamy odpowiedzialnie i etycznie
– budujemy wiarygodność banku
– istotne są dla nas rzetelność oraz zaufanie
– otwarcie się komunikujemy
– postępujemy etycznie
– troszczymy się o klienta
– budowanie wiarygodności banku poprzez stosowanie postaw, tj. profesjonalizm, uczciwość, sumienność i najlepsza wiedza
____________________________________
Aktualizacja: 4 października
Budynek mieszkalny nie ma jednak pozwolenia do użytkowanie. Tak wynika z pisma Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Wołominie z 26 września br.
Bank jest właścicielem nieruchomości od czerwca 2019r. Przez ponad pięć lat nie uporządkował tej bardzo ważnej kwestii, jednocześnie oferując czytelniczce nieruchomość do kupna.
Na swojej stronie bank zapewnia, że „istotne są dla nas RZETELNOŚĆ oraz ZAUFANIE”.
Zapytamy bank, czy takie postępowanie to rzetelność skutkująca zaufaniem do tej instytucji.
cdn.
_________________
Przeczytaj także: