Chefs Culinar to spółka o niemieckich korzeniach, posiadająca obecnie w Europie 18 oddziałów. W Polsce ma 8 regionalnych oddziałów i 3 punkty przeładunkowe.

Firma zajmuje się zaopatrzeniem dla branży gastronomicznej. Prowadzi także sklep internetowy Webshop Chefs Culinar.

Więcej na temat sklepu internetowego:

W ofercie e-sklepu jest wiele produktów spożywczych, które nie mają jednak podanego dokładnego składu. Jak przekazała nam spółka, skład produktów widoczny jest tylko dla przedsiębiorców, którzy wpierw podpisali umowę z Chefs Culinar.

Powstaje zasadne pytanie – jak można podpisać umowę na dostawę produktów spożywczych nie znając wcześniej ich składu?

Informacja o składzie danego produktu to w dzisiejszych czasach informacja podstawowa. Bowiem ilość dodatków oraz konserwantów stosowanych w żywności przybrała katastrofalny rozmiar.

Chyba że restauratorom obojętny jest skład, byle było tanio i na kredyt (odroczona płatność).

Postaramy się to ustalić.

Pola Neis

M. Branicka

foto: Pixabay

___________________________

Aktualizacja: 17 października

Monika Szczepańska-Kryska, e-commerce manager Chefs Culinar:

– Chefs Culinar sp. z o.o., działając w trybie art. 32 ust. 1 pkt 1 – przedstawia sprostowanie do artykułu zamieszczonego na stronie:

https://polaneis.pl/gastronomia/czy-mozna-podpisac-umowe-b2b-nie-wiedzac-co-tak-naprawde-sie-kupuje-sprawa-webshop-chefs-culinar

wyjaśniamy, że Klienci Chefs Culinar sp. z o.o. nie podpisują z nami umów o współpracy „w ciemno”, ponieważ:

     * Po pierwsze – umowa wymagana jest jedynie do uzyskania statusu Klienta przez zainteresowanego przedsiębiorcę. Umowa dotyczy ogólnych warunków współpracy. Podpisanie umowy wymaganej do zarejestrowania w naszej bazie klientów i umożliwiającej założenie konta w e-sklepie nie musi obejmować jeszcze złożenia zamówienia na jakiekolwiek produkty. Decyzję o złożeniu zamówienia dany Klient może podjąć po zapoznaniu się z pełnym składem konkretnego produktu. Nie zakupi więc produktu „w ciemno”.

    * Po drugie – podpisanie umowy o współpracy z danym Klientem zawsze poprzedzone jest spotkaniem z przedstawicielem naszej firmy, który przedstawia szczegóły oferty. Klient może więc poznać skład

oferowanych przez nas produktów nawet jeszcze przed podpisaniem umowy o ogólnej współpracy, a więc nawet wcześniej niż opisujemy w pkt 1 wyżej. Klient może więc świadomie podjąć decyzję, czy taką

umowę o współpracy chce podpisać, a nadto nawet gdy ją już podpisze – nie składać zamówień.

Niestety po zapoznaniu się z Państwa artykułem – wnioskujemy, że mylą Państwo umowę ogólną/ramową o współpracy z umową pojedynczej sprzedaży/zamówieniem na produkt. Komentują Państwo pierwszą z tych umów, a pytają „jak można podpisać umowę na dostawę produktów”, a więc pytają o drugą z tych umów. Jeszcze raz zatem podkreślamy: umowa o współpracy wymagana do rejestracji w Webshopie NIE JEST umową na dostawę produktów. Nie rodzi też obowiązku zawarcia umowy o dostawę produktów. Są to dwie różne umowy. Umowę o dostawę produktów zawiera się zawsze mając pełny dostęp do składów produktów.

Jednocześnie sformułowanie dotyczące negatywnej oceny restauratorów uważamy za krzywdzące w świetle tego, że mają oni pełen dostęp do informacji o składnikach produktów przy nawiązywaniu współpracy z naszą Spółką.

__________

Komentarz zamieścimy jutro.

___________________________

Aktualizacja: 18 października

Komentarz

1.

Przypominamy, co Państwo napisaliście poprzednio:

 – „Dopiero rejestracja konta – opcja dostępna wyłącznie dla przedsiębiorców i wymagająca podania pełnych danych, prowadzi do uzyskania kompletnych informacji o produkcie i dokonaniu zakupów; Do rejestracji w naszej bazie klientów wymagane jest podpisanie umowy o współpracy„.

Z tej odpowiedzi wynika, że dopiero po rejestracji konta można uzyskać komplet danych o produkcie. Rejestracja wymaga podpisania umowy.  

2.

To, że są jakieś dwie umowy, dowiadujemy się dopiero teraz.

3.

Nadal nie otrzymaliśmy rzeczowej odpowiedzi na pytania:

– Dlaczego dokładny skład oferowanych do sprzedaży produktów dla restauratorów nie jest widoczny dla wszystkich?

– Co przemawia za takim rozwiązaniem?

Bo to jest przedziwna sprawa. Tym bardziej że otrzymaliśmy od Państwa (mail z 9 października), jak wyglądają „poglądowo informacje widoczne dla niezalogowanych i zalogowanych użytkowników”.

Dla zalogowanych jest podany skład.  

Więcej w artykule:

– Jaki jest powód, że skład produktu spożywczego jest ukryty przed opinią publiczną, a przedsiębiorca może go poznać dopiero po podpisaniu umowy? Sprawa Webshop Chefs Culinar

Brak rzeczowej odpowiedzi na te pytania skutkuje tym, że zaczynają się domysły, dlaczego tak jest.

Jednym z takich domysłów jest: „Chyba że restauratorom obojętny jest skład, byle było tanio i na kredyt (odroczona płatność)”.

To nie jest negatywna ocena, proszę czytać uważnie.

Zresztą, już otrzymaliśmy od czytelników kolejne głosy w tej sprawie.

Wkrótce więcej szczegółów.

cdn.

——————-

Artykuły powiązane:

Chefs Culinar – Biała Księga

 

Udostępnij