Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta powołał zespół ds. zdarzeń niepożądanych.
– Dbanie o bezpieczeństwo pacjenta jest jednym z kluczowych wyzwań ochrony zdrowia i najważniejszych celów kierowanego przeze mnie urzędu – zapewnia rzecznik.
Więcej na temat zespołu: Zespół ds. zdarzeń niepożądanych w podmiotach leczniczych
Redakcja prowadzi śledztwo dziennikarskie dotyczące szczepionki MMR, które to śledztwo obejmuje także tematy pośrednie – np., czy szczepionki są istotnym czynnikiem ryzyka autyzmu.
Więcej na ten temat:
– Droga szczepionki MMR od producenta do ciała dziecka – śledztwo dziennikarskie 2024
Jak udało się ustalić redakcji, zdarzenia niepożądane można podzielić na zdarzenia, które:
– dosięgnęły pacjenta i wywołały szkodę;
– dosięgnęły pacjenta, lecz nie wywołały szkody;
– nie dosięgnęły pacjenta i nie wywołały szkody.
Do zdarzeń niepożądanych zalicza się także te, którym można zapobiec.
Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Art. 47. 1. Do zakresu działania Rzecznika należy:
1) prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów,
3b) zbieranie informacji o zdarzeniach niepożądanych oraz opracowywanie na ich podstawie rekomendacji, analiz i raportów w zakresie bezpieczeństwa pacjenta.
Pytanie do Rzecznika Praw Pacjenta:
– Jeśli w trakcie śledztwa ujawnimy zdarzenia niepożądane lub potencjalną możliwość zaistnienia takich zdarzeń to, czy możemy liczyć na to, że zainteresuje się Pan tymi ustaleniami dziennikarskimi?
Ludwika Stas
Pola Neis
fot.: Pixabay
_____________________
Aktualizacja: 22 sierpnia
Katarzyna Wolska, ekspert ds. relacji z mediami, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, Rzecznik jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach ochrony praw pacjentów określonych w ww. ustawie oraz w przepisach odrębnych.
Zakres zadań Rzecznika Praw Pacjenta określa art. 47 ww. ustawy.
W zależności od charakteru i zakresu sprawy Rzecznik Praw Pacjenta może skorzystać z różnych możliwości prawnych i podjąć działania wyjaśniające w sprawie konkretnego pacjenta, wszcząć postępowanie względem danej placówki medycznej lub podjąć działania systemowe.
Każdy może zgłosić do Rzecznika Praw Pacjenta informacje świadczące o naruszeniu praw pacjenta.
____________________________________
Fot.: pixabay
Masz pewność bezpieczeństwa szczepionki dla zdrowia Twojego dziecka?
Jeśli nie – nie ryzykuj!
Można skutecznie odmówić jej przyjęcia
Jeśli jesteś odpowiedzialnym rodzicem – podejmij działania!
Skontaktuj się z nami – tel. 667 323 303, e-mail: miszmasz@onet.pl
____________________________________
Przed zaszczepieniem powinno się mieć 100% pewności, że szczepionka jest bezpieczna.
W przeciwnym razie, można skutecznie odmówić zaszczepienia. To gwarantuje Konstytucja oraz zalecenia np. Ministerstwa Zdrowia dla lekarzy.
Trzeba odwrócić role.
To Ty wpierw musisz zażądać gwarancji bezpieczeństwa szczepionki w oparciu o przepisy prawa, a nie lekarz czy urzędnik mają wymuszać jej przyjęcie.
Pomożemy Ci w walce o to prawo.
Od lat z powodzeniem stosujemy metodę „sprawdzam” w przypadku osób pokrzywdzonych przez sądy i komorników.
Więcej na jednej z naszych gazet internetowych: antyegzekucja.pl
Pamiętaj!
Szczepienia: „Tak”, ale tylko z gwarancją bezpieczeństwa szczepionek!
Więcej o działaniach prewencyjnych: https://powiklaniaposzczepienne.pl/interwencje/dzialania-prewencyjne-w-sprawie-planow-karania-za-brak-zaszczepienia-dzieci/
____________________________________
Wesprzyj nasze działania ws. Bezpieczeństwa szczepionek – jesteśmy Twoją realną szansą!
Nr konta: 40 1240 3350 1111 0011 3363 0678 – w tytule: DAROWIZNA