Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta powołał zespół ds. zdarzeń niepożądanych.

– Dbanie o bezpieczeństwo pacjenta jest jednym z kluczowych wyzwań ochrony zdrowia i najważniejszych celów kierowanego przeze mnie urzędu – zapewnia rzecznik.

Więcej na temat zespołu: Zespół ds. zdarzeń niepożądanych w podmiotach leczniczych

Redakcja prowadzi śledztwo dziennikarskie dotyczące szczepionki MMR, które to śledztwo obejmuje także tematy pośrednie – np., czy szczepionki są istotnym czynnikiem ryzyka autyzmu.

Więcej na ten temat:

Droga szczepionki MMR od producenta do ciała dziecka – śledztwo dziennikarskie 2024

 Szczepionka MMR a autyzm

Jak udało się ustalić redakcji, zdarzenia niepożądane można podzielić na zdarzenia, które:

– dosięgnęły pacjenta i wywołały szkodę;

– dosięgnęły pacjenta, lecz nie wywołały szkody;

– nie dosięgnęły pacjenta i nie wywołały szkody.

Do zdarzeń niepożądanych zalicza się także te, którym można zapobiec.

Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

Art. 47. 1. Do zakresu działania Rzecznika należy:

1) prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów,

3b) zbieranie informacji o zdarzeniach niepożądanych oraz opracowywanie na ich podstawie rekomendacji, analiz i raportów w zakresie bezpieczeństwa pacjenta.

 

Pytanie do Rzecznika Praw Pacjenta:

– Jeśli w trakcie śledztwa ujawnimy zdarzenia niepożądane lub potencjalną możliwość zaistnienia takich zdarzeń to, czy możemy liczyć na to, że zainteresuje się Pan tymi ustaleniami dziennikarskimi?

 

Ludwika Stas

Pola Neis

fot.: Pixabay

 

_____________________

Aktualizacja: 22 sierpnia

Katarzyna Wolska, ekspert ds. relacji z mediami, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:

Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, Rzecznik jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach ochrony praw pacjentów określonych w ww. ustawie oraz w przepisach odrębnych.

Zakres zadań Rzecznika Praw Pacjenta określa art. 47 ww. ustawy.

W zależności od charakteru i zakresu sprawy Rzecznik Praw Pacjenta może skorzystać z różnych możliwości prawnych i podjąć działania wyjaśniające w sprawie konkretnego pacjenta, wszcząć postępowanie względem danej placówki medycznej lub podjąć działania systemowe.

Każdy może zgłosić do Rzecznika Praw Pacjenta informacje świadczące o naruszeniu praw pacjenta.

 

____________________________________

clouds 3476252 1280

Fot.: pixabay

Masz pewność bezpieczeństwa szczepionki dla zdrowia Twojego dziecka?

Jeśli nie – nie ryzykuj!

Można skutecznie odmówić jej przyjęcia

Jeśli jesteś odpowiedzialnym rodzicem – podejmij działania!

Skontaktuj się z nami – tel. 667 323 303, e-mail: miszmasz@onet.pl

____________________________________

Przed zaszczepieniem powinno się mieć 100% pewności, że szczepionka jest bezpieczna.

W przeciwnym razie, można skutecznie odmówić zaszczepienia. To gwarantuje Konstytucja oraz zalecenia np. Ministerstwa Zdrowia dla lekarzy.

Trzeba odwrócić role.

To Ty wpierw musisz zażądać gwarancji bezpieczeństwa szczepionki w oparciu o przepisy prawa, a nie lekarz czy urzędnik mają wymuszać jej przyjęcie.

Pomożemy Ci w walce o to prawo.

Od lat z powodzeniem stosujemy metodę „sprawdzam” w przypadku osób pokrzywdzonych przez sądy i komorników.

Więcej na jednej z naszych gazet internetowych: antyegzekucja.pl

Pamiętaj!

Szczepienia: „Tak”, ale tylko z gwarancją bezpieczeństwa szczepionek!

Więcej o działaniach prewencyjnych: https://powiklaniaposzczepienne.pl/interwencje/dzialania-prewencyjne-w-sprawie-planow-karania-za-brak-zaszczepienia-dzieci/

____________________________________

Wesprzyj nasze działania ws. Bezpieczeństwa szczepionek – jesteśmy Twoją realną szansą!

Nr konta: 40 1240 3350 1111 0011 3363 0678 – w tytule: DAROWIZNA

 

Udostępnij