Najwyższa Izba Kontroli stwierdziła przypadki naruszania praw pacjenta. Wg NIK, Rzecznik Praw Pacjenta – chociaż miał świadomość licznych problemów i nieprawidłowości w obszarze ochrony praw pacjenta – nie realizował w pełni wszystkich ustawowych zadań.

W 2009 r. wyodrębniono instytucję Rzecznika Praw Pacjenta (RPP), który wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Jego głównym zadaniem jest czuwanie nad tym, by podmioty lecznicze przestrzegały praw pacjentów. Nad działalnością Rzecznika nadzór sprawuje Prezes Rady Ministrów.

Więcej:

– NIK krytycznie o Rzeczniku Praw Pacjenta

_______

Pytania do Bartłomieja Chmielowca, Rzecznika Praw Pacjenta:

– NIK negatywnie ocenił Pana działania w wielu aspektach. Zgadza się Pan z tymi zarzutami?

– Czy będzie jakieś stanowisko RPP do raportu NIK?

 

Pola Neis

Fot.: Pixabay

cdn.

___________________________________

Aktualizacja: 28 września

Biuro prasowe Rzecznika Praw Pacjenta:

– Biuro Rzecznika Praw Pacjenta odniosło się do raportu NIK w piśmie przesłanym do Najwyższej Izby Kontroli. Jednocześnie zapewniliśmy o wdrażaniu na bieżąco możliwych rekomendacji. Na raport NIK patrzymy w szerszym kontekście i analizujemy wszelkie zalecenia dla placówek medycznych. Będziemy wspierać wszelkie starania o wdrażanie niezbędnych zaleceń i rekomendacji.

Jednocześnie należy podkreślić, że kontrola NIK objęła okres, w którym postulaty Rzecznika Praw Pacjenta o zwiększenie kompetencji urzędu nie znalazły odzwierciedlenia w pracach legislacyjnych organów właściwych. Obecnie, po objęciu stanowiska ministra zdrowia przez Izabelę Leszczynę, pojawiła się przestrzeń do rozmów o zwiększeniu tych kompetencji i wyrażona została przez panią minister wola wspólnej pracy nad tym zagadnieniem.

Podkreślenie w raporcie NIK konieczności zwiększenia zakresu kompetencji Rzecznika Praw Pacjenta jest dla nas bardzo ważne i podkreślamy, że realizacja tego postulatu jest teraz aktywnie omawiana i przygotowywana z myślą o prawach i bezpieczeństwie pacjentów.

 

_______________________________________________________________

Masz pewność bezpieczeństwa szczepionki dla zdrowia Twojego dziecka?

Jeśli nie – nie ryzykuj!

Można skutecznie odmówić jej przyjęcia

clouds 3476252 1280

Fot.: pixabay

Jeśli jesteś odpowiedzialnym rodzicem – podejmij działania!

Skontaktuj się z nami – tel. 667 323 303, e-mail: miszmasz@onet.pl

_______________________________________________________________

Przed zaszczepieniem powinno się mieć 100% pewności, że szczepionka jest bezpieczna.

W przeciwnym razie, można skutecznie odmówić zaszczepienia. To gwarantuje Konstytucja oraz zalecenia np. Ministerstwa Zdrowia dla lekarzy.

Trzeba odwrócić role.

To Ty wpierw musisz zażądać gwarancji bezpieczeństwa szczepionki w oparciu o przepisy prawa, a nie lekarz czy urzędnik mają wymuszać jej przyjęcie.

Pomożemy Ci w walce o to prawo.

Od lat z powodzeniem stosujemy metodę „sprawdzam” w przypadku osób pokrzywdzonych przez sądy i komorników.

Więcej na jednej z naszych gazet internetowych: antyegzekucja.pl

Pamiętaj!

Szczepienia: „Tak”, ale tylko z gwarancją bezpieczeństwa szczepionek!

Więcej o działaniach prewencyjnych: https://powiklaniaposzczepienne.pl/interwencje/dzialania-prewencyjne-w-sprawie-planow-karania-za-brak-zaszczepienia-dzieci/

_______________________________________________________________

Wesprzyj nasze działania ws. Bezpieczeństwa szczepionek – jesteśmy Twoją realną szansą!

Nr konta: 40 1240 3350 1111 0011 3363 0678 – w tytule: DAROWIZNA

 

Udostępnij