VeloBank powstał na części majątku upadłego Getin Noble Banku. Wg KRS, jedynym akcjonariuszem jest podmiot z grupy Cerberus – Promontoria Holding 418 B.V.
VeloBank oprócz działalności bankowej, prowadzi również działalność handlową poprzez platformę zakupową VeloMarket, „gdzie można znaleźć produkty dobre dla zdrowia”.
Na stronie banku jest też taka informacja: Żywność bez pestycydów, sztucznych nawozów i konserwantów pozwala dłużej cieszyć się dobrym zdrowiem i uniknąć groźnych chorób, co jest naprawdę bezcenne.
W ofercie VeloMarketu w kategorii „Zdrowa żywność” jest Energy Shot pomarańcza activlab – „kop energetyczny, postać leku: płyn”.
Podany jest następujący skład produktu:
„woda, aminokwasy (tauryna, l-fenyloalanina, l-tyrozyna), kofeina, witaminy (kwas l-askorbinowy, chlorowodorek pirydoksyny, amid kwasu nikotynowego, kwas foliowy, cyjanokobalamina), reg-ator kwasowości – kwas cytrynowy, maltodekstryna, aromaty, barwnik – karoteny, substancje słodzące: aspartam, aces-fam k, sukraloza, substancje konserwujące (benzoesan sodu, sorbinian potasu)”.
___________________
Pytanie do VeloBanku:
– Jak skład produktu Energy Shot pomarańcza activlab ma się do Państwa zapewnień o „zdrowej żywności, bez konserwantów, produktach dobrych dla zdrowia”?
Powyższe pytanie jest w kontekście ustaw:
– o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
– o konkurencji
===================================
Czyn nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy:
– reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi.
Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów
Przez praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów rozumie się godzące w nie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami zachowanie przedsiębiorcy, w szczególności:
– naruszanie obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.
Ochrona zbiorowych interesów konsumentów przewidziana w ustawie o konkurencji nie wyłącza ochrony wynikającej z innych ustaw, w szczególności z przepisów o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Ważne
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 określa zakres przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Rozdział IV, artykuł 9 dokładnie precyzuje, jakie są obowiązkowe informacje dotyczące oferowanej do sprzedaży żywności.
Zgodnie z tym rozporządzeniem, podmiotem działającym na rynku spożywczym odpowiedzialnym za dostarczanie informacji na temat żywności jest podmiot, który pod swoją nazwą lub firmą wprowadza do obrotu dany środek spożywczy. Podmiot ten musi zapewnić obecność i rzetelność przekazanych informacji na temat żywności. W przypadku żywności oferowanej do sprzedaży na odległość, odpowiedzialność za przekazanie obowiązkowych informacji na temat żywności przed ostatecznym dokonaniem zakupu spoczywa na właścicielu stron internetowych.
Pola Neis
M. Branicka
foto: Pixabay
cdn.
___________________________
Aktualizacja: 17 października
Biuro Public Relations VeloBanku:
– VeloMarket to platforma zakupowa, która udostępnia szeroką ofertę produktów, w tym pomagających dbać o środowisko i zdrowie. Klienci znajdą tam żywność z europejskim certyfikatem ekologicznym, kosmetyki, produkty dla domu i ogrodu, artykuły sportowe i zabawki, AGD/RTV, a także systemy OZE dla domu, takie jak fotowoltaika, czy pompy ciepła. VeloMarket do tej pory pozyskał 1000 merchantów i wprowadził blisko dwa miliony produktów. Na VeloMarkecie wprowadzono narzędzie GenAI do klasyfikacji produktów pod kątem ich zgodności z założeniami marki. Znak Velo oznacza, że produkt spełnia określone parametry, w obszarze: zdrowia, ochrony środowiska i certyfikatów dostarczonych przez producenta. To narzędzie ma ułatwić klientom identyfikowanie produktów, które spełniają określone standardy. A bywa to wyzwanie. Z badania VeloBanku z maja 2023 roku wynika, że 21% osób ma problem z odróżnieniem produktów ekologicznych od innych.
_________
Komentarz
Zadaliśmy jedno pytanie:
– Jak skład produktu Energy Shot pomarańcza activlab ma się do Państwa zapewnień o „zdrowej żywności, bez konserwantów, produktach dobrych dla zdrowia”?
To, co otrzymaliśmy nie jest w żadnej mierze odpowiedzią na zadane pytanie.
Wygląda to na kompletny brak zrozumienia pytania.
Pytanie więc ponawiamy.
cdn.
==========
Na marginesie
Jak napisał VeloBank, 21% osób ma problem z odróżnieniem produktów ekologicznych od innych.
Przytoczymy inną statystykę – gorszą
Według badań PISA I OECD, aż 70% osób ma kłopot ze zrozumieniem tego, co czyta.
—————————-
Artykuły powiązane:
– VeloMarket i produkty dobre dla zdrowia (2). Brak dokładnego składu produktów – kilka przykładów
– VeloMarket i produkty dobre dla zdrowia (3). Brak dokładnego składu produktów – kilka przykładów
______________
Wiadomość IJHARS:
___________________
Przeczytaj także:
– Stosowanie się przez pracowników VeloBanku do zasad Kodeksu etyki poddane próbie