Chefs Culinar to spółka o niemieckich korzeniach, posiadająca obecnie w Europie 18 oddziałów. W Polsce ma 8 regionalnych oddziałów i 3 punkty przeładunkowe.
Firma zajmuje się zaopatrzeniem dla branży gastronomicznej. Prowadzi także sklep internetowy Webshop Chefs Culinar.
Więcej na temat sklepu internetowego:
W ofercie e-sklepu jest wiele produktów spożywczych, które nie mają jednak podanego dokładnego składu. Jak przekazała nam spółka, skład produktów widoczny jest tylko dla przedsiębiorców, którzy wpierw podpisali umowę z Chefs Culinar.
Powstaje zasadne pytanie – jak można podpisać umowę na dostawę produktów spożywczych nie znając wcześniej ich składu?
Informacja o składzie danego produktu to w dzisiejszych czasach informacja podstawowa. Bowiem ilość dodatków oraz konserwantów stosowanych w żywności przybrała katastrofalny rozmiar.
Chyba że restauratorom obojętny jest skład, byle było tanio i na kredyt (odroczona płatność).
Postaramy się to ustalić.
Pola Neis
M. Branicka
foto: Pixabay
___________________________
Aktualizacja: 17 października
Monika Szczepańska-Kryska, e-commerce manager Chefs Culinar:
– Chefs Culinar sp. z o.o., działając w trybie art. 32 ust. 1 pkt 1 – przedstawia sprostowanie do artykułu zamieszczonego na stronie:
wyjaśniamy, że Klienci Chefs Culinar sp. z o.o. nie podpisują z nami umów o współpracy „w ciemno”, ponieważ:
* Po pierwsze – umowa wymagana jest jedynie do uzyskania statusu Klienta przez zainteresowanego przedsiębiorcę. Umowa dotyczy ogólnych warunków współpracy. Podpisanie umowy wymaganej do zarejestrowania w naszej bazie klientów i umożliwiającej założenie konta w e-sklepie nie musi obejmować jeszcze złożenia zamówienia na jakiekolwiek produkty. Decyzję o złożeniu zamówienia dany Klient może podjąć po zapoznaniu się z pełnym składem konkretnego produktu. Nie zakupi więc produktu „w ciemno”.
* Po drugie – podpisanie umowy o współpracy z danym Klientem zawsze poprzedzone jest spotkaniem z przedstawicielem naszej firmy, który przedstawia szczegóły oferty. Klient może więc poznać skład
oferowanych przez nas produktów nawet jeszcze przed podpisaniem umowy o ogólnej współpracy, a więc nawet wcześniej niż opisujemy w pkt 1 wyżej. Klient może więc świadomie podjąć decyzję, czy taką
umowę o współpracy chce podpisać, a nadto nawet gdy ją już podpisze – nie składać zamówień.
Niestety po zapoznaniu się z Państwa artykułem – wnioskujemy, że mylą Państwo umowę ogólną/ramową o współpracy z umową pojedynczej sprzedaży/zamówieniem na produkt. Komentują Państwo pierwszą z tych umów, a pytają „jak można podpisać umowę na dostawę produktów”, a więc pytają o drugą z tych umów. Jeszcze raz zatem podkreślamy: umowa o współpracy wymagana do rejestracji w Webshopie NIE JEST umową na dostawę produktów. Nie rodzi też obowiązku zawarcia umowy o dostawę produktów. Są to dwie różne umowy. Umowę o dostawę produktów zawiera się zawsze mając pełny dostęp do składów produktów.
Jednocześnie sformułowanie dotyczące negatywnej oceny restauratorów uważamy za krzywdzące w świetle tego, że mają oni pełen dostęp do informacji o składnikach produktów przy nawiązywaniu współpracy z naszą Spółką.
__________
Komentarz zamieścimy jutro.
___________________________
Aktualizacja: 18 października
Komentarz
1.
Przypominamy, co Państwo napisaliście poprzednio:
– „Dopiero rejestracja konta – opcja dostępna wyłącznie dla przedsiębiorców i wymagająca podania pełnych danych, prowadzi do uzyskania kompletnych informacji o produkcie i dokonaniu zakupów; Do rejestracji w naszej bazie klientów wymagane jest podpisanie umowy o współpracy„.
Z tej odpowiedzi wynika, że dopiero po rejestracji konta można uzyskać komplet danych o produkcie. Rejestracja wymaga podpisania umowy.
2.
To, że są jakieś dwie umowy, dowiadujemy się dopiero teraz.
3.
Nadal nie otrzymaliśmy rzeczowej odpowiedzi na pytania:
– Dlaczego dokładny skład oferowanych do sprzedaży produktów dla restauratorów nie jest widoczny dla wszystkich?
– Co przemawia za takim rozwiązaniem?
Bo to jest przedziwna sprawa. Tym bardziej że otrzymaliśmy od Państwa (mail z 9 października), jak wyglądają „poglądowo informacje widoczne dla niezalogowanych i zalogowanych użytkowników”.
Dla zalogowanych jest podany skład.
Więcej w artykule:
Brak rzeczowej odpowiedzi na te pytania skutkuje tym, że zaczynają się domysły, dlaczego tak jest.
Jednym z takich domysłów jest: „Chyba że restauratorom obojętny jest skład, byle było tanio i na kredyt (odroczona płatność)”.
To nie jest negatywna ocena, proszę czytać uważnie.
Zresztą, już otrzymaliśmy od czytelników kolejne głosy w tej sprawie.
Wkrótce więcej szczegółów.
cdn.
——————-
Artykuły powiązane:
– Chefs Culinar – Biała Księga